İZLEDİĞİM EN İYİ TAYVAN DİZİSİ- IN TIME WITH YOU



Bu yazımda sizlere izlediğim en iyi Tayvan dizisi olan In Time With You'dan  bahsetmek ve böyle bir diziden sizleri mahrum etmek istemedim. Aslında Çinceye katlanamadığım için Tayvan yapımlarından uzak duruyorum. İlla bir Tayvan ve Çin dizisi izlemem gerekiyorsa, dizinin sesini kısıp izleyerek buldum çözümü ben. Korece, Japonca ve Taycayı sessel olarak çok beğeniyorum ama Çince cidden kulağımı tırmalıyor. Ne var ki, bu dizi Çinceye katlanmamı sağladı diyebilirim. Bu dizinin Kore versiyonu da geçtiğimiz aylarda çıktı. Başrolde Ha Ji Won, Lee Jin Wook gibi önemli isimler yer alsa da, ne yalan söyleyeyim, ben Tayvan versiyonunu daha çok beğenmiştim.


Dizinin konusu Kore'nin Reply serisini çağrıştırıyor. Birbirlerinden içten içe hoşlanan ancak bunu bir türlü birbirlerine itiraf edemeyen iki yakın arkadaş. Hatta kızla erkeğin yaptığı anlaşma bir yönüyle How I Met Your Mother'ı canlandırdı gözümde. esas kızımız (Ariel Lin) kendine güvenen, işinde başarılı, azıcık da cazgır ruhlu bir karakter. Hem olgun, hem de bir o kadar çatlak. Ve bence kızın bu karakteri diziye renk katmış. Esas oğlan ise, Bo-Lin Chen yani bizim 'Li Da Ren' de zavallım sürekli bu kızı idare etmek durumunda kalıyor. Bu arada "Li Da Ren" ismi ne güzel bir isim, çok güzel söyleniyor.:) Ariel Lin "Li Da Ren" dedikçe Çinceye katlanamayan ben "Bir daha söyle" dedim dizi boyunca. Ariel Lin'in güzelliğine hayranım. Bo Lin Chen de çok tatlı. Birbirlerine çok yakışıyorlar. Zaten ikilinin birlikte oynadığı başka bir film de var. Dizide 30'lu yaşlara bekar girme psikolojisi ve çevrenin bu duruma bakışı ve baskısı çok iyi işlenmiş. Flashbacklerle de aslında bu tatlı çiftin neden bir türlü birlikte olamadığı anlaşılıyor.


Dizinin benim için tek kötü tarafı Çince galiba. :) Çin, büyük ve derin tarihe sahip bir ülke olduğu için çevresindeki ülkeleri pek çok açıdan etkilemiş. Japonca da ve Korece de bundan nasibini fazlasıyla almış. Korece'de Hanca denen Korece'deki Çince karakterleri bilmeden gazete vs. okuyamıyorsunuz. "Peki neden Tayvan'da Çince konuluşuyor ki?" diye soracak olursanız; bilindiği üzere Tayvan, Uzak Doğu'da Çin'e yakın küçük bir ada ülkesi. "Formoza Adası" olarak da biliniyor. Çin'de 2. Dünya Savaşı sonrası Milliyetçi ve Komünist Parti arasında çıkan iç savaştan sonra Çan Kay Şek'in önderliğindeki milliyetçiler, Tayvan'a kaçıyor ve Tayvan'da Çin'den ayrı özgürlükçü bir devlet kuruyor. Çin'de ise, Mao Tsedong'un önderliğindeki komünistler, Çin'i baskıcı bir rejim altına sokuyor. Bu yüzden Tayvan'a "Cumhuriyetçi Çin" veya "Çin'in özgür hali" demek mümkün. Tayvan bizim topraklarımızın 21'de 1'i kadar. Ancak uluslararası alanda birçok devletçe tanınmamış küçücük bir devlet olmasına rağmen gelişmiş ekonomisiyle dünyaya parmak sallıyor. Ve dizileri de çok kaliteli.


Yoksa siz hala 'In Time With You'yu izlemediniz mi? :)

Ariel Lin'in diğer bir dizisi olan It Started With A Kiss için tık tık :)

Aynı senaristin bir başka mükemmel Tayvan yapımı dizisi için bakınız: Apple in your eye

Diziden hoş bir müzik



Yorumlar

tayvan dizileri dedi ki…
diziye başlıcam
tayvan dizileri dedi ki…
güzel bir yazı