GÜNEY KORE GEZİSİ | SEUL | GYONĞBOGGUNĞ SARAYI | Gyeongbokgung Palace | 경복궁





Güney Kore'nin Topkapı Sarayı diyebileceğimiz Gyonğbokgunğ Sarayı, 1395 yılında Çöson Hanedanlığı'nın kurucusu Kral Teco tarafından inşa edilmiş. Çöson Hanedanlığı'nın ilk sarayı ve başkent Seul'de yer alan beş saraydan en büyük olanı.


  

Gyonğbokgunğ Sarayı'nı yazın ve kışın olmak üzere iki kere gezme imkanım oldu. Çünkü yazın çektiği fotoğraf ve videoların birçoğu yanlışlıkla silinmişti ve tekrar gidip çekmem gerekti. Yazın gezdiğimizde çok fazla yerli ve yabancı turist olduğu için fotoğraf ve video çekmekte zorlanmıştık. Kışın yaza göre turist sayısında önemli azalma vardı. Kıyaslama yapabilmek açısından videoyu da çekiş sırama göre önce yaz, sonra kış şeklinde düzenledim. 


Gvanğhvamun Meydanı yazımda bahsettiğim gibi  Gvanğhvamun Meydanı'nın bitişinde bu saraya açılan devasa Gyonğbok Sarayı Kapısı yer alıyor. Bu devasa kapıdan geçtiğinizde karşınıza uzun bir taşlı yol çıkıyor. Bu yolu tarihi Kore dizileri izleyenler bilirler, dizilerde genelde Kral'ın huzurunda toplanan bakanlar bu yol üzerinde dikiliyorlar.


Ben Gyonğbokgunğ Sarayı'nı gezerken kendimi ilk defa gerçekten Kore'deymişim gibi hissetmiştim. Aklımda Düşlerimin Prensi dizisinde Joo Ji Hoon'un sarayın önünde belirdiği ilk sahne canlanmıştı.  Kore'de turistik yerleri gezerken Kore'nin geleneksel kıyafetleri olan Hanbokları kiralayıp Hanboklarla tursitik yerleri gezebiliyorsunuz. (Bizde böyle bir uygulama yok diye biliyorum. Sultan Ahmet Meydanı'nda Bindallı giyip gezen turistleri görmek güzel olurdu herhalde.) Concu gezimde de bu şekilde geleneksel kıyafet giyip dolaşan yabancılar çoktu. Yazın kat kat hanbokları giyip çıkarmak çok zor olduğundan ve çoğunlukla da zamanımız çok olmadığından bunu denemeyedim. Kore'ye gider vee Gyonbokgunğ'u gezerseniz benim yerime Hanbok giyip güzel güzel fotoğraflar çekilmeyi unutmayın!





Sarayın içinde yer alan göl ve bahçeye de hayran kalmıştım.







Saray içinde Çöson Hanedanlığına ait eserlerin sergilendiği Ulusal Saray Müzesi ve Kore'nin geleneksel yaşam tarzını görebileceğiniz Ulusal Halk müzesi yer alıyor.












Yorumlar