KORE GEZİSİ | SUNÇON | 순천




Sunçon, G. Kore'nin Güney Colla Bölgesi'nde bulunan, doğasıyla ünlü olan bir şehir. Kore'de yaşadığım Gwangju şehrine yakın olduğu için Sunçon'a iki kere gitme fırsatım oldu ve ne yalan söyleyeyim, her iki gezimde de büyük beklentilerle gidip hayal kırıklığıyla geri döndüm. Sunçon bana göre, gidilmese de "Keşke gitseydim." demeyeceğiniz, Kore turizminin gelişmesinde reklamların ne kadar önemli olduğunu anladığım Kore'nin abartılmış bir turistik şehri.

Bakınız: Sunçon gezimizden görüntüler:

SUNÇON KÖRFEZİ SULAK ALANI | 순천만습지| SUNCHEON BAY WETLAND


Sunçon Körfezi, S şeklindeki bir akarsu, altın rengi geniş sazlıklar ve uçsuz bucaksız sulak araziden yani bataklıktan oluşan bir haliçten meydana geliyor. Turna, balıkçıl gibi nadir görülen göçmen kuşlar ile canlı organizmalar görülebildiği için dünyanın en iyi 5 sulak alanı ve UNESCO Biyosfer Rezervi olarak kabul edilmiş.
Alanın girişindeki binada çevre bilimi ile ilgili slaytlar yapılarak bilgi veriliyor. Daha sonra alışveriş yapabileceğiniz bir market ve köprü sizi karşılıyor. Bu uzunca köprünün üstünde yürüyüp çamura bulanmadan, bataklıktaki canlıları seyredebiliyorsunuz. Nehrin içindeki canlıları daha yakından görmek için küçük gezi tekneleri de bulunuyor.

Kore'nin birçok yerinde görebileceğiniz dilek yazıları burada da çardağın kenarlarına asılmıştı.




 Bu alanda Kasım ayında festival yapılıyor. Ben de sonbaharda gezmiştim. Özellikle küçük çocuklu aileler çoktu. Koreliler doğa yürüyüşü yapma hayranı oldukları için burayı da doldurmuş olduklarından köprünün üstünde insanlara çarpmadan yürümek için mücadele verdim. Aynı zamanda Koreliler doğa manzaralı fotoğraflar çekmeye bayıldıkları için gezilerinde yanlarından ayırmadıkları tripodları kurup güzel poz yakalamaya çalışıyorlardı.

Bu sözler doğa severleri kızdırabilir belki ama adamlar bataklığı bile süsleyip püsleyip turistlere kakalamışlar. Geniş bir çamurluk alan ve sazlık görmek için 8.000 won verdik. (O parayla gider daggalbi yer karnımı doyururdum.:) )Kore'nin her yerinde görebileceğiniz manzaraya sahip olan bu alan abartıp da turizm alanı yapılacak kadar güzel değil. Türkiye'de turistik alanların bakımsızlığını ve halen gün yüzüne çıkarılmamış güzellikleri düşündükçe insanın içi sızlıyor.

SUNÇON KÖRFEZİ ULUSAL PARKI | 순천만국가정원 | SUNCHEON BAY NATIONAL GARDEN

Sunçon'da yer alan bu park da dünyadaki çeşitli ülkelerin bahçe ve bina örneklerinin sergilendiği Kore'nin turist kazıklama yerlerinden bir diğeri. (Yine de hakkını yemeyeyim burası yukarıda bahsettiğim bataklıktan daha gezmeye değerdi.)



Ben bu parkı ilkbaharda gezmiştim ve Türkiye'yi çok özlediğim için Türkiye bahçesi bulacağım diye göbeğim çatlamıştı ama oradan da büyük hayal kırıklığıyla döndüm maalesef. Türk bahçesi diye gittiğim bahçede sadece 2 tane çam ağacı vardı ve bahçeyi gezen Koreliler "Hiçbir cazibesi yok." yorumunu yapıyorlardı. Keşke yapanlar daha çok emek verselerdi. Orayı gezdiğimde Avrupa ülkelerinin gösterişli bahçelerini görünce Türkiye'nin dünyaya kendini iyi tanıtamadığına kanaat getirdim. (Dünyanın en büyük lale halılarını yapıp sadece Türkiye içinde Türk'ün Türk'e propagandasını mı yapıyoruz acaba diye düşünmeden edemiyor insan.) Türkiye bahçesine gittiğimde görmek istediğim laleler tabii ki de dünyanın en büyük lale borsasının bulunduğu Hollanda 'ya aitti. (Bildiğiniz gibi lale anlamına gelen 'tullip' kelimesi Osmanlı'dan götürülen 'tülbent'e sarılı olan lalelerden geliyor.)



Parkın merkezine Kore'nin geleneksel evi hanokların bulunduğu bir alan da vardı. Bu hanokların içinde Güney Colla Bölgesi, bizim Karadeniz gibi, çayları ile ünlü olduğu için çayların sunum ve tanıtımının yapılıyordu. Bahçede de müzikler çalınıyordu.



Benim Sunçon'a ait izlenimlerim bu şekildeydi. Yukarıda saydığım sebeplerden dolayı, Sunçon'un Kore'de gezi rotaları listesinin en sonunda yer alması gerektiğini düşünüyorum. Bizim gibi dünyanın bir ucundan kalkıp gidenler için değil de daha çok yerli turistlere hitap ediyor. Bolca zamanınız ve paranız varsa önce Seul, Busan Gyongju gibi Kore'nin gezmeye değer yerlerini görüp sonra kafa dinlemek ve bolca Koreli görmek için gitmenizi tavsiye ederim. Peki Sunçon hakkında sizin düşünceleriniz neler? Aşağıdaki yorum bölümünde benimle paylaşırsanız beni mutlu edersiniz.

Yorumlar