KORE'DE AKUPUNKTUR YAPTIRMAK!

Korelilerin alternatif tıbba oldukça önem verdiğinden bir önceki Kore Kocakarı İlaçları yazımda bahsetmiştim. Kore'deki alternatif tıp merkezleri de bizdeki sağlık ocakları gibi Korelilerin sıklıkla gittiği sağlık merkezlerinden biri. Koreliler ülkelerinde iyi kötü ne varsa herşeyi reklam malzemesi yaptığı için bu alternatif tıp merkezleri de Kore'ye giden yabancıların ilgisini çekiyor. Birçok turist Kore'ye giderken yapılacaklar listesine akupunktur ve hacamat yaptırmayı ekliyorlar. Ayrıca akupunktur merkezlerine çoğunlukla yaşlılar gidiyor. Anladığım kadarıyla Kore'de akupunktur merkezlerinde yaşlıların  ücretsiz gitmesi için devlet imkan tanımış.




Ben de Kore'deyken migrenime bir çare olur diye orada sürekli tedavi olan bir arkadaşımla gitmiştim. Gittiğim akupunktur merkezinde güler yüzlü bir doktor vardı ve içerisi buram buram baharat kokuyordu. İlk kez akupunktur yaptıracağım için acır diye de çok korkmuştum ama öyle abartılacak bir acısı yoktu.


Akupunktur Kore'de  çok ucuz. 5 tane iğne için 5000 won vermiştim. (Kore'nin 5 lirası gibi düşünün.) Bu yüzden Kore'ye giderken siz de yapılacaklar listesine akupunkturu da eklemeyi unutmayın!


Yorumlar