KORE'NİN SÜTLERİ


Kore'de yoğurt yazısından sonra Kore sütlerinden  bahsetmesem olmazdı. Kore'deyken en çok tükettiğim içeceklerden biri süttü. Yemek yapmak uzun zamanımı aldığı için kahvaltılık gevreklere süt ekleyip sağlıksız biçimde öğünleri geçiştiriyordum çoğunlukla. Kore'deki mısır gevrekleri (cornflakes) çok lezzetliydi. Her seferinde değişik markalar denemek istediğim için Kore'nin neredeyse her türlü kahvaltılık gevreğini yemiş oldum.

Bakınız en sevdiğim kahvaltılık gevreklerden biri. Çocukların yediği gevreklerden olduğu için kutusunun arka tarafına çocuklar için süt ve sebzenin yararlarını anlatan karikatür koymuşlardı.



Fotoğraf galerime baktığımda da en çok süt videosu çektiğimi fark ettim. Çünkü Kore'de sütlerin kutularının açma biçimi bizimkilerden biraz farklı olduğundan bana çok ilginç gelmişti.  Bizde birçok süt kutusunda kapak bulunuyor. Basitçe çevirip açılıyor. (Türkiye'de de Kore tipi kutulardan vardır belki ama ben denk gelmedim.) Kore'de süt kutularını açmak biraz çetrefilli gelmişti bana. Marketten sütü ilk aldığımda nasıl açacağımı bilemeyip Koreli oda arkadaşıma açtırmıştım.)

Kore'deki sütlerde bizdeki gibi kapak yok. Bu yüzden sütün kapağını açarken biraz zorlanabiliyorsunuz. Bakınız Kore'deki sütün kapağını tek elle açamayışım:

Kore'de bizde bulunmayan şekil ve türlerde sütler satılıyor. Bakınız Kore marketlerindeki süt türleri:




Kore'de bizde pek bulunmayan fasulyeli sütler satılıyor. Kore'de fasulye çok olduğundan her şeyin içinde soya fasulyesi,kırmızı veya siyah fasulye görmek mümkün. Bakınız siyah fasulyeli süt:



Kore fındığı çoğunlukla Amerika'dan ithal ediyor olmasına rağmen bir keresinde Türk fındığından yapılan fındıklı süte denk gelmiştim. (as bayrakları as)


Kore'de bizdeki gibi meyveli sütler de satılıyor. Meyveli sütlerin şişeleri çok sevimli. Bakınız muzlu süt:



Ayrıca Kore'de bazı lokantalarda içkinin yanında meze olarak meyve, gazoz ve sütle yapılan ve tabaklarda servis edilen özel bir içecek de ikram ediliyor.





Yorumlar