KORE'DE YOĞURT VAR MI?


Türklerin dünya mutfağına kazandırdığı lezzetlerden biri de yoğurt. Yoğurdu ayran yapıyoruz, cacık yapıyoruz, bazı yemeklerimizi yoğurt olmadan yiyemiyoruz... Bizim sofralarımızda yoğurt bir zorunluluk ancak çoğu Korelinin damak zevkine uymayan yiyeceklerden biri. (Koreli arkadaşınız falan varsa, gidip de ilk başta yoğurt ikram etmeyin. Yüzlerini ekşitebilirler.)




Kore'de bizdeki gibi 3-5 kg'lık büyük kaplarda yoğurtlar yok. Küçük 100 gr'lık yoğurtlardan var. Bu yoğurtların kıvamı da bizimkilerden farklı, katı değil. (karıştırılmış gibi) Nasıl ki bizde probiyotik yoğurtlar az yeniyor, Kore'de de yoğurt genel olarak az yeniyor. Yoğurdu ya süte karşı hassasiyeti olanlar tüketiyor, ya diyet yapanlar, ya batı tarzı yemek yemeye özenenler ya da sağlıklı olduğunu bilenler yiyor. Yoğurt fazla tüketilmediği için de marketlerde bir, iki tane anca bulabiliyorsunuz. (Bulunca da hazine bulmuş gibi seviniyorduk.) Ayrıca küçücük yoğurtlara çok para veriyorsunuz.



Kore'de Türk yoğurdu falan diye bir şey yok. Evde mayalanmış yoğurtları 'Yunan yoğurdu' olarak biliyorlar.  Bunda Kore'de 후디스 Greek marka yoğurtların satılıyor olması da etkili. Son dönemde çeşitli markaların, yoğurt satışına başlaması ve yaptıkları reklamlar aracılığıyla Korelilere fermante olmuş yoğurdun vücuda olan yararını anlatmasıyla Kore'de yoğurt tüketimi daha da artacağa benziyor. Bu yüzden Türk markaları da Kore'de hiç değilse yoğurt konusunda yer edinebilir diye düşünüyorum.




Kore yoğurtları hem pahalı, hem de istediğim kıvamda olmadığından Kore'deyken en çok doya doya yoğurt yemeyi özlemiştim. Hatta kendi kendime yoğurt mayalamayı denemiştim. Aslında daha çok Kore'ye gittiğim ilk zamanlar yoğurda hasrettim, daha sonra Kore yemeklerini yiye yiye yoğurtsuzluğa da alıştım.

Bakınız Kore'de uzun uğraşlar sonunda yapmayı başardığım yoğurdum: (Yokluk insana neler yaptırıyor!)

Kore'de bizde olmayan tatlı yoğurt suları satılıyor. Dizilerde bolca reklamı yapılan içeceklerden biri. Bu yoğurtlar az şekerli, yoğurdun suyuna meyve aroması konulmuş gibi tadıyor. (Bence güzel bir tadı yok.) Genelde yemeklerden sonra hazmı kolaylaştırsın diye içiyorlar. Küçücük kaplarda satılıyor ve ipince pipetlerle içiliyor. Çoklu olarak satılanları da var.
Bakınız:




Yorumlarınızı bekliyorum.












Yorumlar

Unknown dedi ki…
Oha lan orda yoğurtsuz naparız neyse ben oraya yoğurt götürecem yani o zaman ayran da mı yok 🤯
Şimal yıldızı* dedi ki…
Yoğurt sıvı da olsa var ayran hiç yok. Yoğurda azıcık su ve tuz konularak ayran yapılabilir tabii ama bizimkileri yerini tutmayacaktır.