KORE YEMEĞİ YAPTIM! | DDOGBOGGİ | 떡볶이



En sevdiğim Kore yemeğinin Doggboggi olduğundan bir önceki DDOGBOGGİ yazımda bahsetmiştim. Ddogboggi, acılı olduğu için yerken epey bir zorluyor ama benim için çok lezzetli ve yedikçe bağımlılık yapan bir yemek.




Kore'den döndüğümde Türkiye'de özlersem yaparım diye hazır pirinç lokumu ve Kore salçasından almıştım. Ddogboggi'nin yapılışı çok kolay. Öncelikle ddogbogginin kıvamlı sosunu hazırlamamız gerekiyor. Sosu için biber salçasını tencereye koyuyorsunuz. Kore biber salçası bizimkilere göre daha katı kıvamlı olduğundan suyla açmanız gerekiyor. Daha sonra 1 tatlı kaşığı kadar bal, soya sosu veya nar ekşisi, 1 veya 2 yemek kaşığı kadar toz şeker, 1 tatlı kaşığı tuz koyup sosunu tamamlayın. (Bal, soya sosu ve nar ekşisi isteğe bağlı) Daha sonra pirinç hamuru ekleyin. Kore'de balıklı hamur haşlaması 어뎅 de ekleniyor. En son da yeşil soğan ve susam ekleyip servis ediliyor.



Biz annemle yaparken sıralamada ve malzemelerde ufak değişikliğe gittik. Evdekiler tabi ki de çok beğenmediler. Şekil olarak makarnayı andırdığı için makarna gibi tadacağını düşündüler galiba. Ben ddogbogginin Türklerin damak zevkine uymayacak bir yemek olduğunu düşünmüyorum ama sanırım biraz alışmak lazım. Balık hamuru/ pişisi (어뎅) da olmadığı için Kore'dekinin yerini tutmamış olsa da ddogboggi özlemimi bir nebze gidermiş oldum.


Bakınız pirinç ununun hamur haline getirilip haşlanmasıyla yapılan, benim Kore'den marketten hazır olarak satın aldığım kareddog (가래떡) yani pirinç hamuru/lokumu:


Normalde Kore'de dışarıda satılan Dogboggilerin çoğu ucuz olduğundan dolayı buğday unuyla yapılan hamurlar kullanılıyormuş. Evlerde pirinç unuyla yapılan hamurlar kullanılıyor. Evde kendiniz pirinç lokumu yapmak istiyorsanız şu videoya göz atabilirsiniz:


Eski bir saray yemeği olan Dogboggi'yi Koreliler önceden soya sosu ve etle yaparlarmış. Ancak günümüzde kırmızı biber salçasıyla yapılan kırmızı Dogboggi meşhur. Tıpkı bizdeki çiğ köftenin normalde çiğ etten yapılıyor olması ve hatta adını bundan aldığı halde şimdi marketlerde ve sokakta genellikle etsiz olarak satılması gibi.


Pirinç unuyla pirinç hamuru yapmak ne yazık ki çok kolay bir iş değil. Ben denediğimde sonuç hüsrandı. Ancak sonradan öğrendim ki pirinç unu yerine pilav da kullanılabilirmiş. Siz de pirinç unuyla uğraşmak istemezseniz, az suyla tatsız ve tuzsuz bir pilav yapıp onu hamur yoğurma makinesiyle iyice yoğurup hamur kıvamına getirebilirsiniz. Kıyma makineniz varsa ondan çekerseniz çok daha iyi olabilir. Ben denemediğim için nasıl olur bilemiyorum ama deneyenler var Bakınız Pilavdan Pirinç Lokumu yapma:




Kore'den aldığım Kore biber salçası (고추장):







Ve yapılış videosu:

Afiyet olsun:)

Yorumlar