KORECE KİTAP TANITIMI 2: GÜMÜŞ SOMON'UN BÜYÜK YOLCULUĞU- AN DO HYON





Koreli şair An Do Hyon'un "Gümüş Somon'un Büyük Yolculuğu" isimli eseri yetişkinler için hikaye kitabı niteliğinde. Somon balıklarının zorlu yaşam mücadelesi kişileştirmeler yoluyla anlatılmış. Ben  bu kitabı okurken keşke animesi yapılsa bu kitabın diye düşünmüştüm. (Belki de vardır bilemiyorum.) 

Eserin yazılış hikayesi de oldukça ilginç. Bir makalesinin yanlış anlaşılıp eleştirilmesi sonucunda An Do Hyon, somon balıklarıyla ilgili araştırma yapmaya başlar ve bu araştırmanın sonunda somonların yaşamlarından etkilenip bu eseri oluşturur. (Eleştirildiği için somurtup oturmak yerine harekete geçmesi ne hoş.)


 Bu kitabın çevirisi Erciyes Üniversitesi Kore Dili ve Edebiyatı Bölümü hocamız Göksel Türközü tarafından yapılmıştır ve An Do Hyon da bu yıl Erciyes Üniversitesi Kore Dili ve Edebiyatı Bölümü tarafından düzenlenen Edebiyat Söyleşine katıldı. Ben de bu şekilde onu görmüş ve bu kitabı imzalatmış oldum.



Kitabı internetten sipariş edebiliyorsunuz. Ayrıca da bölümümüzün bunun gibi etkinliklerinden haberdar olmak ve katılmak için bölümümüzün facebook sayfasını takip edebilirsiniz.




Yorumlar