KORELİ ODA ARKADAŞIM!



Kore'de kaldığımda yurttaki oda arkadaşım Koreli olduğu için ilk başta çok sevinmiştim ama ne yazık ki Korelilerle kalmak tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Koreli oda arkadaşlarına dayanamayıp başka yere taşınan Türk arkadaşlarım da oldu.

Şöyle ki;  Koreli öğrencilerin yurt hayatına bakış açılarının bizden çok farklı olduğunu fark ettim. Bizdeki gibi yurdu ev olarak benimsemiyorlar. Hayatlarını, arkadaşlarıyla dışarıda eğlenerek veya ders çalışarak geçiren Koreliler için yurt sadece yatmadan yatmaya kalacakları bir yer.

Bizler ailemizden uzakta olduğumuz için yurttaki oda arkadaşlarımızı bir kardeş gibi görüp onlarsız bir yurt yaşamı düşünemeyiz. Şehirler arası en uzak mesafenin en fazla 7 saat sürdüğü bir ülkede yaşayan Koreliler, aileden uzakta kalma eksikliğini bizdeki kadar çok yoğun hissetmiyorlar.

Koreliler, fazla meraklı ve yardımsever de değiller. Bizim kadar meraklı olup her şeye burnunu sokmak da  da iyi değil tabi ama Korelilerinki vurdumduymazlık seviyesinde. Yanlarında ölecek olsanız bir yudum su vermeyecek insanlar var. Hatta siz yanlarında değilmişsiniz gibi gaz da çıkarıyorlar. :)

Ses konusunda da bizim kadar hassas değiller maalesef.  Oda arkadaşlarımdan biri gecenin 3'ünde parttime çalıştığı işinden dönüp dolap kapaklarını çarparak ve de saat farkından dolayı gündüz görüşemediği Fransız sevgilisiyle telefonla konuşarak çıkardığı gürültüyle beni uyandırıyordu. Buradan ona da selam olsun! Ayrıca Korelilerin yemek yerken aşırı derecede ağız şapırdatma sesleri duyuluyor. Bizim için rahatsız edici olan bir şey onlar için çok normal.

Türkiye'ye dil öğrenmeye gelen yabancı öğrencilerin çok şanslı olduğunu düşünüyorum. Koreliler çekingen oldukları için siz onlara laf atmazsanız onlar sizle hiç konuşmazlar. Kore'deyken Korecemizi geliştirmek için Koreli kaprisli kızlara şaklabanlık yapıyorduk.

Temizlik konusunda da ne yazık ki sınıfta kaldıklarını söyleyebilirim. Islak mendille yere dökülen saç kıllarını toplamayı temizlik yapmak olarak görüyorlar. Yurtta her ay temizlik kontrolünü görevli öğrenciler yapıyordu. Benim temizlik yaptığımı göre göre 6 oda arkadaşımdan biri de kalkıp temizlik yapmaya yeltenmemişti. Her gün duş alıp saatlerce makyaj yapıyorlardı ama odaları umurlarında olmuyordu. Erkek arkadaşları o süslü püslü kızların odalarının o halini görse ne yaparlar acaba diye düşünürdüm hep. Gerçi Koreli erkeklerle kalan arkadaşlarımın dediklerine göre erkek yurdu daha da berbatmış.

Kore'de kurye sistemi bize göre daha yaygın. Bu yüzden Koreliler hazır makarna gibi yiyeceklerini kolilerle sipariş edip yurda getirtiyorlar. Bu yüzden odalarda koli yığını oluşuyordu.

kulüp çalışması vs. ile çok yoğun olduğu için 3 ay boyunca masasını toplamaya zaman bulamayan (veya yeltenmeyen) Koreli oda arkadaşlarımdan birinin çalışma masasını da sizlerle paylaşmak istiyorum. (Zavallım onun çarşafını pazara çıkaracağımı bilmeden uyuyor, aslında bu fotoğrafları arkadaşlarıma atmıştım ama blogda paylaşmak da nasipmiş.)





Özetle Kore'de yurtta kalmayı düşünenler varsa Kore yurt hayatı düşündüğünüz kadar kolay olmayabilir. O yüzden psikolojik olarak hazırlıklı olarak gitmekte yarar var. Eğer parasal açıdan imkanınız varsa oneroom denen tek kişilik dairelerde kalabilirsiniz. Kore'de yurtta kalıp Korecenizi geliştirmek veya Koreli arkadaş edinmek gibi planlarınız varsa yukarıda da bahsettiğim gibi bu pek mümkün olmuyor. Yazın 3 ay boyunca benimle kalan oda arkadaşımla bir iki cümle dışında hiç konuşmadım.

Kore'de yurtta kalmak dışında başka imkanınız yoksa da Koreli oda arkadaşlarınız kafalamak konusunda birkaç tavsiye verebilirim. Mutlaka yanınızda Türkiye'den hediyelik eşya, abur cubur veya makyaj malzemesi götürün. Ben yanımda götürdüğüm şeyleri paylaştığımda onlar da bana Kore abur cuburlarından veriyorlardı. (Yani tamamen bencil değiller sadece birazcık yabaniler.) Bunun dışında da Koreliler yabancı sevgili edinmek istedikleri için eğer Türkiye'den veya başka ülkelerden karşı cinsten arkadaşlarınız varsa tanıştırın. Benim Koreli oda arkadaşım benimle bir sefer olsun dışarı çıkmadı ama onunla tanıştırdığım erkek olan Türk arkadaşımla kanka olmuşlardı.

Ayrıca bakınız :  Kore'deki yurt odam



Yorumlar