KORELİLERİN BEYZBOL AŞKI






Kore'de beyzbol Amerika gibi popüler sporlardan bir tanesi. (Her konuda ya Amerika'yı ya da Japonları taklit ediyorlar zaten.) Bizdeki futbol neyse Kore'de de beyzbol aynı. İzleyenler bilirler Reply Serisi'nde kızın babası beyzbol antrenörüydü bu yüzden de beyzbolun epey konusu geçiyordu dizide. (Özellikle Reply 1994'te) Çoğu televizyon programında da ünlülere atış yaptırıyorlar.

hyorin baseball ile ilgili görsel sonucu



Ben de Kore dizilerinde ve programlarında gördüğüm bu sporu hep merak etmiştim. Kore'de ilk beyzbol maçımı izlemeye gittim ve o an anladım neden Türkiye'de beyzbolun olmadığını. Maç aralarındaki öpüşmeleri saymazsak uyudum resmen!  Maçın ilk dakikalarında herşey çok değişik geldiği için çok heyecanlıydım ama o heyecan yerini esnemeye bıraktı.


Biletler Kore standartlarına göre çok pahalı değildi. Bir sinema bileti parası denilebilir. Biz 10.000 Won'a almıştık.(En ucuzu) Oturduğunuz yere göre fiyatlar değişiyor tabi ki. 

Korelilerin değişik bir beyzbol maçı izleme geleneği var. Maç izlerken hazır tavuk yiyorlar, yanında da kola içiyorlar. (Biz daha ucuz olur diye gitmeden almıştık ama oraya sipariş edenler de vardı.)  Herkes ellerindeki tavuklarla çok komik görünüyordu. (Bence maçın sıkıcı olacağını bildiklerinden böyle yapıyorlar. )

Maçın en eğlenceli bölümü 'öpüştürme' bölümüydü yani dev ekranda kim gösterilirse öpüşmesi gerekiyor. Sanırım bu yüzden sevgilileriyle giden çok kişi vardı. 


 Maç Kia Tigers ile Lotte arasındaydı. Gwangju şehrinin takımı Kia olduğu için otomatikman Kia'yı destekledik. Ama bizim takım büyük farkla yenildi. Maçın sonunu bile beklemeden herkes stadyumdan çıktı hatta. Hayatımda hiçbir maçı izlerken bu kadar sıkıldığımı hatırlamıyorum. Yine de benim için ilginç bir tecrübeydi.

Bu da maçtan çektiğim görüntüler







Yorumlar