KORE'DE KİLİSE'YE GİTTİM!




Kore'de Hristiyan nüfus epey fazla. Neredeyse her köşe başında üstünde haç işareti veya Hz. İsa'nın heykeli ya da resmi bulunan bir kilise binasına denk geliyorsunuz. Kore'deki kiliseler bizim camilerden birazcık farklı. Herkes kendi kilisesine gidiyor. Sanırım kiliselere belli miktar para yardımı yapıyorlar bu yüzden de herkese açık değil, sadece o kiliseye yardım yapanlar katılıyor kilise faaliyetlerine. Bir nevi dernek gibi. Pazar günleri toplanıyorlar ve dua edip ilahiler söyleyip yemek yeyip dağılıyorlar.

Kore'de biraz tehlikeli bir Hristiyan grup var. Bizdeki aşırıya kaçan tarikatlar gibi düşünebiliriz bunları. Bu grup dışarıda bildiri dağıtıp kendine adam çekmeye çalışan bir Hristiyan grup. Koreliler bile bu gruptan korkuyorlar, beni de o grubun kilisesine vs. gitmemem konusunda çok uyardılar. Olur da Kore'de bulunursanız siz de bu gruptan kaçının.

Ben de hangisi iyi, hangisi kötü bilmediğimden daha güvenli olur diye bir Koreli hocamdan beni kendi gittiği kiliseye götürmesini rica etmiştim. Bu hocam 25 yaşına kadar dinsizmiş sonradan kiliseye gidip ibadet etmeye başlamış, eşiyle de orada tanışmış. Her pazar kiliseye gidip ibadetini yapan dindar bir hocamdı sizin anlayacağınız. Beni de belki Hristiyan olurum düşüncesiyle götürdü zannımca.

Kilise'ye gitmek benim için değişik bir tecrübeydi. Gittiğim kilise Kore'nin Gwangju şehrinde bulunan küçük bir kiliseydi.  Öyle bizim camilerdeki huzuru bulamadım açıkçası. Kendimi konsere gitmiş gibi hissettim. Dua ederken yakarış şekilleri bizdeki gibiydi. Ne dediklerini tam anlayamamış olsam da o hisle ben de duamı ettim.








Kilise'den görüntüler


Yorumlar