KORE'DEN UYARLANAN TÜRK DİZİLERİ

Efendim, gün geçmiyor ki ülkemizde Kore dizilerinden uyarlanan diziler, filmler çekilmesin. Her geçen gün bunların arasına bir yenisi eklendiğinden ben artık bunların hızına yetişemez hale geldim.




Bu uyarlanan dizilerin bazıları çok başarılı oldu bazıları ise, yayından kaldırıldı. Aslında bana garip gelen nokta şu ki, Kore'de çok başarılı olan bir dizi, örneğin Bread, Love And Dreams (ki Kore'de reyting rekorları kırmış bir dizidir kendisi.) Türkiye'de tutmadı. Bunun tam tersi biçimde, Kore'de hiç popüler değilken, Türkiye'de rağbet gören diziler de oldu.

Bana birebir uyarlamalar çok komik geliyor. Tamam, madem aldın kendin birşey kat değil mi yani? Çoğu uyarlanan dizinin önceden Kore versiyonlarını izlediğim için ister istemez sürekli kıyaslama yapıp eleştiriyorum. Bu yüzden evdekilerin canına tak etmiş durumda.

Açıkçası ben orijinallikten yanayım. Bu yüzden de uyarlamalara sonuna kadar karşıyım. Onlar bizimkini uyarlasınlar. Biz neden onlardan alalım ki? Hazıra konmaya bayılıyoruz. Bir sefer de biz bir şey icat edelim.






Dışarıda sürüsüne bereket işsiz mezun var. Üniversitelerimizin Radyo ve Televizyon, Edebiyat, Tarih Bölümleri ne güne duruyor acaba? Bence dizi yapım şirketlerinin üniversitelerle ortak çalışma yürütmeleri gerekiyor. Hem istihdam sağlanır, hem dışarıya para çıkmaz, hem de yapılan yerli malı dizi başarılı olursa yurt dışına satılır. Sonuçta ülke kazanır.


Bunları yazana kadar ben de bu kadar çok olduklarının farkında değildim. Bakınız, uyarlamalar.

Abnormal Summit /Elin Oğlu





Güneşi Beklerken/ BOF/ Hana Yori Dango Bakınız
Bir dizi her ülkede mi tutar kardeşim:) Tüm uyarlamalar içinde en başarılı bulduğum dizi Güneşi Beklerken. Ama onun da suyunu çıkarana kadar gösterdiler.
Kocamın Ailesi/ My Husband Got A Family

I Sorry I Love You / Bir Aşk Hikayesi
Full House/ İlişki Durumu Karışık Bakınız
Kiralık Aşk/ The Came Become Money
High Society/ Yüksek Sosyete
Gentlemans Dignity/ Kiraz Mevsimi
Aşk Ekmek Ve Hayaller/ Bread Love And Dreams Bakınız



Günahkar/ Nice Guy
Baba Candır/ What Happens to My Family
Beni Affet/ Temptation an Angel
Dae Jang Geum/ Yamak Ahmet
Bride of The Century/ Beyaz Yalan
Çilek Kokusu / The Heirs
The Man From Nowhere/ Adını Feriha Koydum Emirin Yolu
Maral/ Panda and Hengehog
Mayıs Kraliçasi/ May Queen
Osmanlı Tokatı/ Rooftop Prince
Paramparça/ Autumn Tale

Hayat Şarkısı/Flames Of Desire
Sadece Sen/Only You
A Millionaire's First Love/Senden Bana Kalan
A Moment To Remember/Evim Sensin
Aşk Yalanı Sever/My Girl

Seviyor Sevmiyor/ She Was Pretty Bakınız
Gülümse yeter/ Smile You
Fated To Love You/ No 309












Yorumlar

Adsız dedi ki…
Kesinlikle haklısın bir şeyleri taklit etmeyi ne zaman bırakacağız bilemiyorum.
. dedi ki…
Kore dizileri konuları daha saf işleniyor ve en fazla 21 bölümle final yapıyor nadir olarak bazıları uzun sürüyor aile ve tarihi dizilerde ama turk versyonlari çok entrikali aşırıya kaçan ve 20 bölümlük diziye 1 sezon ve daha fazla sürdürebilir hale getiriyorlar
Şimal yıldızı* dedi ki…
Evet aynen öyle :)