ÇEKİK GÖZLER


KORE'DE ÇİFT GÖZ KAPAĞI ESTETİK AMELİYATI


Malumunuz Koreliler kafayı güzel olmakla bozmuş durumdalar. Özel günlerde birbirlerine estetik ameliyat hediye ediyorlar gerisini siz düşünün. Mükemmelliyetçi bir millet olduklarından böyleler sanırım. Ancak ne yalan söyleyeyim, dış güzelliği bu kadar fazla kafaya takmak doğru gelmiyor bana.


Kore'de estetik konusu yazmakla bitmez, o yüzden hiç girmiyorum. Ben bu yazımda size kısaca Kore'nin kanayan yarası göz kapaklarından bahsetmek istiyorum.






Koreliler çekik ve tekli göz kapağına sahipler. Ve bizim sahip olduğumuz iki katlı göz kapağına da çift göz kapağı yani 쌍꺼풀 (ssanggopul) diyorlar.


Bir yerde okumuştum, ne kadar doğru bilmiyorum ama, Uzak Doğu'da yaşayan insanların ataları önceden yaşadıkları soğuk bölgeye uyum sağlayarak bize göre daha yağlı olan düşük göz kapaklarına sahip olmuşlar.




UzakDoğulular'ın çekik gözleri her ne kadar Türkiye'de bazen alay konusu olsa da ben çekik gözleri çok beğeniyorum. Hatta gözleri biraz çekik olan çoğu Koresever de benim gibi Korelilere benzetilince mutluluk duyuyor. Gözleri çok farklı yaratılmış gerçekten de.


çift göz kapağı ameliyatı olan ünlüler ile ilgili görsel sonucu
Koreliler böyle tek katlı gözlerden pek de haz etmiyorlar. Bu yüzden de çift göz kapağı ameliyatı oluyorlar. İşte insanoğlu kendinde olmayanı isteyecek illa. Kore'de göz kapağı ameliyatı yaptırmak, makyaj yaptırmak gibi, çok sıradan bir olay. Hatta çift gözkapağı ameliyatı en çok yapılan estetik ameliyatlardan biri (belki de birincisi).
Ünlüler arasında Ryoo Joon Yeol ve Eun Hyuk tek göz kapağına sahip olanlara en iyi örnekler.





UEE ve Kyu Hyun da çift göz kapağı ameliyatı olduklarını kabul etmişlerdi.




Peki siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? Sizce de göz kapakları gerçekten de bu kadar abartılacak bir şey mi?

Yorumlar