UZAKDOĞU ÇİÇEKLERİ


KORE VE JAPON ÇİÇEKLERİ


Uzak Doğu'da doğaya ayrı bir ilgi var. Bizim çiçek deyip geçtiğimiz şeylere onlar isimler takıp özel anlamlar yükleyebiliyorlar.



AĞAÇHATMİ ÇİÇEĞİ



Mugunghvagot(무궁화꽃) yani "ağaç hatmi çiçeği" Kore'nin milli sembollerinden. Milli marşlarında bile geçiyor.

Küçükken tribom diye bir oyun oynardık. Arkamızı dönüp "Ebem ebem tribom" derdik. İşte o oyunun tıpkısının aynısı Kore'de de var. Kore'de "무궁화꽃이 피었습니다."(mugunghvagoçi piotsımnida) yani "Ağaçhatmi çiçeği açtı." diyorlar.


Bakınız o oyun.
Let's Eat 2'de bu oyunu oynamışlardı.





Ex-Girlfriend Club dizisinin şarkısında da geçiyor.


Düşlerimin Prensi'nde de Joo Ji Hoon uyumak için bu tekerlemeyi söylüyordu.


Kore'de 단풍(danpung) denen Türkçe'ye Göksel Türközü Hocamızın "güz kuşağı" olarak çevirdiği bir kelime var. Sonbaharda ağaçların yapraklarının turuncu, kırmızı, sarı gibi renkler almasına deniyor bu. Bunun için bile ayrı bir kelime bulmuşlar. Siz düşünün artık gerisini.


SAKURA



Japonlar da Sakura dedikleri "kiraz çiçekleri"ne çok önem veriyorlar. Ben de ilkbaharda ağaçların çiçek açmasına bayılıyorum.


Lie To Me dizisinde neredeyse tüm romantik sahneler bu çiçek açan ağaçların altında geçiyordu.

Ailee sakura



Ben bu şarkıya bayılıyorum. Kızın sesi müthiş.

Sakura. Sakura hira hira...




Bizim ulusal çiçeğimiz var mı diye düşününce aklıma laleler geldi. Osmanlı'da tülbentlere sarılı olan lale soğanlarını Avrupa'ya götüren Avrupalılar "tülbent"i lalenin ismi sanarak "tullip"olarak almış ve kendilerine mal etmişler.

La-le-ler... laleler laleler



Yorumlar

Unknown dedi ki…
Blogunuza duslerimin prensi dizisinin konusunu ararken denk geldim. Dizilerden haric kore kulturunu ve guzel sarkilarini paylasmaniz hosuma gitti. GUZEL PAYLASIMLARINIZ ICIN TESEKKUR EDERIM.
Şimal yıldızı* dedi ki…
Ben teşekkür ederim yorumunuz için. :)