SONG JOONG KI- İNŞALLAH


DESCENDANTS OF THE SUN



"İnşallah" kelimesi, nedense Korelilerce pek de sevilmeyen bir kelime. Dini bir kelime olduğundan mıdır bilinmez "İnşallah" deyince, "İnşallah deme! Yapabilirim de, yapacağım de!" falan diyerek azarlıyorlar insanı. Sanırım onlar bizim "inşallah" derken, "Saldım çayıra, mevlam kayıra."gibi bir şeyi kastettiğimizi zannediyorlar.


"İnşallah" kelimesi bizim konuşurken en çok kullandığımız kelimelerden ve anlamı "Allah isterse"imiş. Bizim "inşallah" dememizdeki amaç ise, "Üstüme düşeni, elimden gelen en iyi şekilde yapacağım ama benim her şeye gücüm yetmez. Allah bunu inşa etsin, nasip etsin."dir. (Tabi herkes farklı biçimlerde yorumlayabilir bunu ama biz milletçe aşağı yukarı böyle düşünürüz bunu söylerken.)


 

İnşallah (Korece 인샬라(inşyalla)) isminde, bizim Cangema-Lee Young Ae'nin başrollüğünü yaptığı bir film bile var. Ben izlemedim ama galiba filmin geçtiği yer müslüman coğrafyası olduğundan böyle bir isim verilmiş.


"İnşallah" kelimesi geçtiğimiz günlerde, Descendants Of The Sun dizisinde de kullanıldı. Ve bu tabi ki, biz Kore hayranlarında da büyük bir şaşkınlık yarattı. Diziyi alt yazısız izlediğimde "İnşallah mı dedi o, yok canım yanlış anlamışımdır." falan desem de altyazılı halini izleyince "Bayrakları asııınn! Allah, Allah, Allah..." demedim değil. :)



(Bu sahneyi izleyen bazı hayranların "Song Joong Ki müslüman mıymış?" tarzındaki yorumlarını gördüm. Bu mantıkla gidersek dizide Song Hye Kyo da başörtüsü taktığı için müslüman oldu diyebiliriz. :)

Ben Korelilerin, bu "inşallah" kelimesini kullanırken, bizim bildiğimiz anlamda kullandıklarını düşünmüyorum. Kore, din konusunda oldukça rahat bir ülke. Birçok inanış bir arada yaşıyor Kore'de. Hatta bu yüzden bazı dini hassasiyetlerimizi anlayamıyorlar. Dinle hayatı kısıtlayabilmek anlamsız gözükebiliyor onlara bazen.)


Kendimizle ilgili şeyleri, sevdiğimiz Koreli ünlülerin ağzından duymak ayrı bir onur kaynağı bizim için. Korelilerce bu kadar çok sevilen! bir kelimeyi hele de Song Joong Ki'nin ağzından duymak apayrı bir mutluluk.






Bunlar da benden :)




Yorumlar