AŞIK VEYSEL ŞATIROĞLU

AŞIK VEYSEL-UZUN İNCE BİR YOLDAYIM



Koreliler, kendi kültürlerini hem çok iyi biliyorlar, hem de çok iyi tanıtıyorlar. Korelilerle karşılaşmışsanız bunu görmüşsünüzdür zaten. Bazen bizimle ilgili öyle sorular soruyorlar ki, ben "Neden bize bunları öğretmemişler hiç?" diye sormadan edemiyorum. Okullarımızda kültür dersleri olmalı. Hem kendi kültürlerimizi hem de başka kültürleri öğrenmeliyiz bu şekilde.


Aşık Veysel, bildiğiniz üzere, bu topraklarda yetişmiş önemli ve en tanınan halk ozanlarımızdan. Kendisi aynı zamanda hayatı çok iyi anlamış ve yorumlamış önemli bir düşünür benim gözümde.





Aşık Veysel kimdir?

Koreli bir hocam  Aşık Veysel'in "Uzun İnce Bir Yoldayım" türküsünü çok beğenmişti.


Uzun ince bir yoldayım
Gidiyorum gündüz gece
Bilmiyorum ne haldeyim
Gidiyorum gündüz gece

Dünyaya geldiğim anda
Yürüdüm aynı zamanda
İki kapılı bir handa
Gidiyorum gündüz gece

Uykuda dahi yürüyom
Kalmaya sebep arıyom
Gidenleri hep görüyom
Gidiyorum gündüz gece

Kırk dokuz yıl bu yollarda
Ovada dağda çöllerde
Düşmüşem gurbet ellerde
Gidiyorum gündüz gece

Düşünülürse derince
Irak görünür görünce
Yol bir dakka miktarınca
Gidiyorum gündüz gece

şaşar Veysel hep bu hale
Gah ağlaya gahi güle
Yetişmek için menzile
Gidiyorum gündüz gece






Enes Kaya da bunu bir Kore filminde söylemişti.


Bu şarkıyı Tarkan da söylemişti. (Bu arada ben Tarkan'ı çok severim. Türkiye'yi yurtdışında tanıtmayı başaran ender şarkıcılarımızdan kendisi.)




Yorumlar