KORE'YE BİR DE BURADAN BAKIN - HELLO STRANGER FİLMİ

Kore'yi, Kore dizi ve filmlerinde gördüğümüz kadarıyla tanıyoruz. Her ne kadar dizi ve filmlerde Kore'nin farklı yüzlerini görsek de tam anlamıyla Kore'yi bilmiyoruz.


"Hello Stranger" filmi Kore'yi yabancı gözünden görmek yönünden biçilmiş kaftan. Bu film Tayland yapımı bir film. Bu filmle bizim gibi Kore sever olan Taylandlılara Kore'nin aslında o dizilerde görüp de bayıldığımız kadar 'hayaller ülkesi' olmadığı anlatılmaya çalışılmış.

Film, Kore'yi gezmeye giden iki Taylandlının bir şekilde yollarının kesişmesi ve köpek eti,canlı deniz canlıları yemek, motel odalarında kalmak ve kumar oynamak gibi Kore maceralarını ele alıyor. Başrol kızımız bizim gibi Kore delisi bir kız, başrol erkek ise Taylandlıların bu Kore sevgisine anlam veremeyen matrak bir delikanlı. Sonrası da malum...


Ben bu filmi izlerken çok eğlendim. Kore'yi bir de bu açıdan izleyin derim ben. :)


Benim Tayland yapımlarıyla tanışmam "First Love" ile oldu. Sonra da "Bangkok Traffic Love Story" ve "Full House" gibi yapımlar takip etti bunu.

Tayland hem Çin, Kore, Japonya gibi Uzak Doğu ülkelerini çağrıştırıyor hem de Hindistan'ı. İnsanları ise bu yapımlarından gördüğüm kadarıyla çok sıcak. Tayland'ın dili Tayca da kulağa çok hoş gelen bir dil. (En azından benim için öyle.)Tayland'ı TV ya da başka herhangi bir yerde gördüğümde onu diğer Güneydoğu Asya ülkelerinden ayırt etmemi sağlayan özelliği ise süslü alfabesi. Harfler bir araya gediğinde hoş bir desenmiş gibi gözüküyor.







Bu da Tayca sevdiğim bir şarkı.

Klear- Will you be loving or cruel?


Yorumlar